Design Thinking

160,00 DKK ex. moms | 200,00 DKK incl. moms

Forfatter:Nikolaj Hygebjerg
Indbinding:Paperback – garnhæftet
Omfang:80 sider
Sideformat:17 x 24 cm
ISBN:978-87-91171-37-6

Beskrivelse

Principper og metoder

Designere har i årevis brugt de samme principper og metoder i deres arbejde. Det kaldes Design Thinking og bogen hedder Design Thinking for at understrege, at der ikke er tale om en teoretisk forklaring på innovation, men en praktisk designers metoder til innovativ udvikling.

Bogens forside

Forfatteren har baggrund som uddannet industriel designer med 14 års erfaring med eget firma inden for grafisk design, web og multimedier. De seneste år med design af apps til smartphones og iPad.

Nikolaj Hygebjerg har desuden en omfattende aktivitet som underviser og har bl.a. arrangeret kurser for designlærere på de gymnasiale uddannelse i Danmark.

Bogen er skrevet til alle, der ønsker en letforståelig introduktion til Design Thinking. Det kunne fx være designstuderende og undervisere i design eller innovation. Men naturligvis også alle der arbejder i virksomheder, der ønsker at arbejde med innovative processer. Det være sig grafiske virksomheder, bureauer og marketingafdelinger.

 



Kort om forfatteren

Nikolaj Hygebjerg er uddannet produktdesigner i 2001. Arbejder hovedsageligt inden for visuel kommunikation. Dvs. grafisk design af trykte materialer, webdesign samt multimediedesign. Forfatteren har siden 2000 haft eget firma, som sideløbende med kurser løser grafiske opgaver for store og små kunder. Nikolaj Hygebjerg har desuden undervist i folkeskoler, ungdomsskoler samt på højskoler.