Tilbud

Grafisk Design

1.485,00 DKK 695,00 DKK ex. moms | 868,75 DKK incl. moms

Forfatter:Kay Werner Schmidt
Indbinding:Indbundet – og i bogkassette
Omfang:490 sider
Sideformat:25 x 25 cm
ISBN:87-98995-61-8

Beskrivelse

Markedsføring i praksis og håndværk for den lidt øvede

 

Intet er sparet for at vise de utrolige muligheder, der eksisterer inden for grafisk design. De er her samlet i én bog på 490 sider, hvor de i virkeligheden aldrig optræder i den samme tryksag.

Du møder en aktiv designer og ikke mindst en praktisk håndværker, der viser en række opgaver, som han har arbejdet med inden for de seneste 15 – 20 år. Nogle eksempler er således af ældre dato, mens andre er helt nye, men de har alle det til fælles, at de er spændende, lærerige og praktiske eksempler.

 

Ikke alene vises opgavernes løsninger, men her er også gennemgået:

  • Opgaveformulering
  • Indledende idéer og tanker
  • Detaljeret gennemgang af delprocesserne
  • De færdige resultater

Bogens omfattende udstyr kan ses nederst på denne side.

Præsentationen af bogen vil løbende blive udbygget. Foreløbigt vil du nedenfor kunne se opslag fra bogen, hvor forfatteren viser nogle alternativer til almindeligt 4-farvetryk. Forskellen er dog langt fra så tydelige, som den er i bogen – og altså i virkeligheden.

Den stadigt hårdere konkurrence skærper behovet for differentiering ikke mindst i markedsføringen – i dag er det ofte de små forskelle, der er afgørende for at fange målgruppens interesse. Det er her arbejdet med farver kan spille en afgørende rolle, når der skal vækkes opmærksomhed, og når der skal signaleres kompetence og kvalitet.

Bogen egner sig som gave fx ved jubilæer, runde fødselsdage, svendegilder, afgang fra uddannelse på Den Grafiske Højskole, Danmarks Designskole eller en af de andre uddannelser inden for design.
Få tilsendt specialbrochure.

 

Bogens tekniske detaljer

  • Format: 25 x 25 cm
  • Indbundet i sort lærred
  • Indlagt i bogkassette
  • Alle sider er trykt i 5 farver + neutral dispersionslak
  • (CMYK og specialgrå)

 

Hertil kommer (i alfabetisk orden):

  • Folietryk i mange varianter
  • Hexachrome (6-farve separation)
  • Holografitryk
  • Mat kachering
  • Pantonefarver bl.a. opslag med alle 13 grundfarver:
  • Samme med de 5 + 5 farver bliver det i alt 18 + 11 farver på dette ark
  • Partiel UV-lak
  • Perforering
  • Prægning
  • Skrabefarve
  • Guld- og sølvfarve (offset)
  • Tryk med 7-farve separation
  • Udstansning
  • 3-fløjet foldeark
  • 4-fløjet foldeark
  • 521 trykplader mod 348 ved alm. 4-farvetryk
  • Papir
  • Galerie Art Silk 150 gr.

 

– hertil kommer (i alfabetisk orden):

  • Cyclus Offset
  • Galerie Art Gloss
  • Kalkepapir
  • Tauro Offset
  • Zanders Medley Creme Plus

 



Anmelderne skrev

“Kan du lide at få velovervejede svar på dine faglige spørgsmål, er denne bog en god investering. Husk derfor at købe en til dig selv, når du anskaffer den til dine lærlinge – det er altid mest trygt at følge med udviklingen.”
Mogens Darhauge i Bogtrykkerne/distriktsbladene

“Det er et overflødighedshorn af en bog om grafisk design og markedsføring – og samtidig en af de mest komplicerede bøger, der grafisk og trykteknisk er blevet fremstillet herhjemme. Bogens indhold og kvalitet er i en klasse for sig selv.”
Jan Eskildsen i designmagasinet Entert

“Der er tale om en investering i udvikling af kreativitet og kvalitet, og intet er sparet for fysisk at vise de mange muligheder – således er et enkelt af trykarkene trykt i intet mindre end 18 forskellige farver.”
Henrik Malmgreen i Digitale Medier

Og lad det være sagt med det samme, bogen er mere end velskabt i både indhold og i dens fremtræden, det er et fremragende eksempel på grafisk design og håndværk, når det ikke bare er godt, men bedst.”
De Grafiske Fag