Grundbog i Servicedesign

228,00 DKK ex. moms | 285,00 DKK incl. moms

Forfatter:Ian Wisler-Poulsen
Indbinding:Garnheftet
Omfang:256 sider
Sideformat:17 x 24 cm
ISBN:978-87-91171-56-7

Beskrivelse

Tag kontrol over kundeoplevelsen, og opnå succes med en virksomhed

Godt servicedesign er ikke, hvad du lover, men hvad du leverer!

 

“Hvis ikke du designer din serviceoplevelse, så designer den sig selv!” Sagt med andre ord; Hvis du ikke sørger for at planlægge, udvikle og styre virksomhedens serviceoplevelse, så udnytter du ikke dens fulde potentiale – og du mister kontrollen. I værste fald taber virksomheden omsætning, og kunderne får ikke den optimale serviceoplevelse og fulde tilfredsstillelse.

 

Tag for eksempel en tur i en forlystelsespark! Hvis ikke kunderne får at vide, hvor de kan købe mad og slik, så er der risiko for at de ikke køber noget. Måske har de det med hjemmefra – måske går de sultne hjem.. Og hvis ikke de bliver informeret om, at de kan opgradere deres billet til et årskort, så kommer de først igen til næste år.

 

Grundbog i Servicedesign gennemgår begrebet servicedesign fra bunden. Bogen gennemgår, hvad det vil sige at udvikle en serviceydelse med kunden i centrum samt betydning af oplevelse og forventning. Bogen beskæftiger sig med forskellige tilgange til servicedesign (for eksempel NABC, AT-ONE og The Golden Circle), og den indeholder en række metoder og værktøjer til indsigt og idéudvikling. Her kan nævnes touchpoints, blueprints, serviceøkologi, personas, customer journey, metaforer, mystery shopping, rollespil og desktop walkthrough. Endelig er bogen fyldt med eksempler, og der er opgaver til hvert kapitel.

 


Anmelderne skrev:

“Grundbogen sætter en fed streg under, at man ikke behøver være Apple for at lave godt og gennemtænkt servicedesign. Det er bare at gå igang!”
Mogens Darhauge, M.G.K. Grafisk Fremtid

 

“Ian giver med “Grundbog i Servicedesign” et omfattende indblik i begrebet servicedesign. Bogen er anvendelig for alle med en interesse i emnet og vil med de mange værktøjer være specielt velegnet for studerende. Via letforståelige eksempler og gode cases eksemplificerer bogen de væsentligste områder indenfor emnet og giver en grundig introduktion for anvendelse og implementering af servicedesign.”
Christina Rungstrøm, underviser i servicedesign, E-Concept development, KEA

 

“Bogen er en øjenåbner – med nye vinkler på processen til at udvikle features og services. Grundbog i Servicedesign er en invitation til at tænke service på en helt ny måde. Ikke nok med, at processen bliver sjovere – resultatet bliver også markant bedre!”
Jacob Holm Laursen, Intranet Business Consultant, DSB