Usability

205,00 DKK ex. moms | 256,25 DKK incl. moms

Forfatter:Ian Wisler-Poulsen og Ole Gregersen
Indbinding:Paperback – garnhæftet
Omfang:144 sider
Sideformat:17 x 24 cm
ISBN:978-87-91171-93-2

Beskrivelse

Testmetoder til mere brugervenlige websites på Internettet

OBS: vælg mellem DK eller UK udgave

Bogen er lettilgængelig og praksisorienteret. Den gennemgår seks generelle metoder til evaluering af et websites brugervenlighed. Udover en beskrivelse af, hvordan testmetoderne planlægges og udføres, giver bogen en beskrivelser af hvad usability er, og hvordan man designer et evalueringsforløb.

Bogen kan dels bruges som introduktion til usability med henvisninger til teori, praktiske eksempler og metodebeskrivelse; dels som øvelsesbog, hvor de enkelte testemetoder er beskrevet – både som princip og i forhold til praktisk udførelse.

Nogle af bogens kapitler:

  • Hvad er usability?
  • Definition og grundlæggende principper.
  • Undersøgelsesdesign
  • Hvordan designer man en usabilityevaluering?
  • Gangstertest
  • En nem og hurtig test af informationsarkitekturens grundelementer.
  • Navigation, navngivning og andre vigtige dele af websitet undersøges.
  • Spørgeskema
  • Ekspertvurdering
  • Kortsortering
  • Navngivning og sammenhæng: Giver det mening for brugeren? En enkel og effektiv test der arbejder med intuitiv forståelse af begreber og elementer.
  • Brugertest

Bogen henvender sig som udgangspunkt til to målgrupper: Professionelle i IT-branchen, der har behov for inspiration og metoder til arbejdet med usability – samt studerende, som har behov for en praksisorienteret indgang til arbejdet med brugervenlighed og brugercentreret design.

 


Anmelderne skrev

“Til alle der ønsker at have den bedste brugervenlighed i deres webdesigns. Denne bog præsenterer metoder og forudsætninger for at ramme plet første gang!”
Peter Keller-Larsen, Senior Product Manager, Nokia

 

“En super cool bog om website usability, som skildrer mange, gode undersøgelsesværktøjer i forhold til de metoder, man benytter sig af i de virksomheder, hvor man har en mere „lige på og rå” tilgang til undersøgelse.”
Denise Kutlu, Entertainment Editor, MSN, Microsofta

 

“En god introduktionsbog til udførelse af usability testmetoder med mange gode eksempler. Bogen giver god indsigt og er skrevet i et behageligt og underholdende sprog. – Absolut anbefalelsesværdig!”
Amine Gür, Kandidatstuderende, IT-Universitetet

 

“Bogen er anvendelig fra første linje. Den gør usability til noget, alle kan arbejde med – ikke kun „eksperter”. Mange undervisere og studerende ved ikke, hvordan man kan „samle” begrebet usability. Bogen her er et godt grundlag, og den bør være i nærheden af enhver, som arbejder med eller underviser i usability.”
Maria Santana, Multimediedesignstuderende, NORD