Content Hub – den digitale marketingplatforms grundpille

1.250,00 DKK

 

Hovedtaler:Steen Hansen
Dato:København d. 12. december
Aarhus d. 14. december
Tidspunkt:12.00 – 16.00
Forplejning:Kaffe, the, frugt, vand m.m
Deltagere:Marketing- IT og kommunikationschefer, ledelse- og direktion i mellemstore og store private og offentlige virksomheder og organisationer.
Pris:Kr. 1.250,- ex. moms
Tilmeldingsfrist:Senest fredag d. 24. november.
Ryd
Varenummer: N/A Kategorier: ,

Beskrivelse

Alfa og omega for opbygning af en solid digital marketingplatform er fuldt ejerskab over virksomhedens interne content flow.

Den digitale marketing platform kan være vanskelig at finde fodfæste på. Er man en større danske fremstillingsvirksomhed, der skal afsætte sine produkter på et konkurrencepræget internationalt marked, er det en platform, man gerne vil stå sikkert på. Herfra skal man målrettet kunne styre sine marketingtiltag på samtlige markeder og i alle relevante kanaler. Målet er fejlfri kommunikation, der rammer den rigtige person med den rigtige information på det rigtige tidspunkt.

Content Hub – fuld kontrol over indholds flowet

Der findes et sandt væld af leverandører, der hver især har deres bud på hele eller dele af platformen. Seminarets hovedbudskab er imidlertid, at etableringen af en digital marketingplatform ikke starter med valg af et system. Afgørende for succes er, at man først får etableret et bæredygtigt fundament for platformen. Målet skal være fuld kontrol over indholds flowet fra kilderne, hvor indhold skabes og til kanalerne, hvor det publiceres. Grundpillen heri er en Content Hub.

Med erfaring fra en række store digitaliseringsprojekter i ind- og udland argumenterer vi på seminaret for etablering af en Content Hub.

Vi giver indledningsvis en gennemgang af en række marketing teknologier, der gennem en intern Content Hub  kan bringes til at spille optimalt sammen med virksomhedens informations kilder. Her taler vi om it-systemerne i udviklingsafdeling, produktionsafdeling, økonomi- og planlægningsafdeling, juridisk afdeling m.m.

En Content Hub skaber en effektiv digitalisering af sammenhængene mellem virksomhedens informationskilder og marketingafdelingens publiceringskanaler i form af web, mobile platforme, tryk/print, nyhedsbreve, sociale medier, m.m. giver sikkerhed for:

  • Konsistent information på alle kanaler
  • Minimering af fejlkilder
  • Hurtigere time-to-market
  • Lavere driftsomkostninger
  • Ensartet præsentation af brand

Vi sætter fokus på mulighederne og du kommer hjem med en tjekliste til, hvad du bør adressere på den korte og lange bane.

Program:

  • Teknologisk overblik: systemer og infrastruktur
  • Content Hub og dens grundkomponenter: DAM og Headless CMS
  • Kilde, proces, kanal: Det handler om input og output
  • Præcis digitalisering giver præcis kommunikation: Cases
  • Procesbeskrivelse og –analyse: 10 punkter til tjeklisten
  • Tilpasninger: digital infrastruktur vs. interne forretningsprocesser?
  • Daglig drift: Organisation og governance

 

Yderligere information

Dato og sted

København d. 12. december, Aarhus d. 14. december