Den Grafiske Proces fra A til Z

7.500,00 DKK

Tidspunkt:9.00 – 16.00
Forplejning:Kurset er incl. frokost samt kaffe og vand
Deltagere:Personer, der primært er beskæftiget med produktion i grafiske virksomheder.
Pris:7500 kr.
Ryd
Varenummer: N/A Kategorier: ,

Beskrivelse

Få indblik i hele den grafiske proces fra A til Z.

 

Målgruppe

Personer, der primært er beskæftiget med produktion i grafiske virksomheder, og som er interesseret i at lære mere om, hvad der sker i de forskellige arbejdsgange og delprocesser, når man producere en tryksag eller medvirker i en sammenhængende medieproduktion.

 

Kursusindhold

En medieproduktion er en kompliceret størrelse med mange forskellige delprocesser, der skal gennemføres før det færdige resultat foreligger. De forskellige delprocesser er tæt forbundne og indbyrdes afhængige af hinanden. Er man operatør i en enkelt af disse delprocesser, som f,eks, trykker eller beskæftiget med færdiggørelse, så er det ikke nemt at have det store overblik over de mange andre delprocesser, samt over hvordan ens egen jobfunktion hænger sammen med de andre funktioner.

Kurset giver ud fra en operatørsynsvinkel et grundlæggende indblik i, hvad der sker i de forskellige administrative og tekniske delprocesser i forbindelse med en tryksagsproduktion.

Efter kurset vil du være i stand til at forstå din egen jobfunktions sammenhæng med hele produktionsforløbet bedre, og du vil være i stand til at komme med konkret forbedringsforslag i forhold til hele produktionen.

 

Udpluk fra dagsprogrammet:
I løbet af dag 1:Kurset får besøg af papirekspert, der fortæller om papir og viser hvad forskellige kvaliteter kan anvendes til.
I løbet af dag 2:Kurset besøger en af Danmarks mest spændende grafiske virksomheder.
I løbet af dag 3:Kurset får besøg af digital grafiker, der viser, hvordan forskellige typer af digitale magasiner kan opbygges.

 

Læringspunkter

  • Outputmedie(r). Print og/eller digitalt?
  • Tilrettelægning. Hvordan skal ordren produceres?
  • Kalkulation. Hvad koster det for virksomheden at produceres ordren?
  • Produktion og ordrestyring. Hvilke delprocesser skal ordren igennem? Og hvordan styres ordren bedst muligt igennem produktionen?
  • Design, layout og opsætning til tryk og til digital udgivelse
  • Filformater og farvestyring
  • Premedie (DAM og Prepress herunder RIP-teknologier mv.)
  • Den digitale opsætningsproces
  • Tryk – traditionelt eller digitalt?
  • Færdiggørelse og forædling
  • Distribution

 

Efter gennemført kursus udstedes et kursusbevis.

 

På kurset modtager deltagerne Grafisk Kogebog, der er en omfattende lærebog. (www.meditshop.dk/meditshop/boeger/grafisk-kogebog/)

Bogen kan efterfølgende anvendes som opslagsværk mv.

 

 

 

 

Yderligere information

Dato og sted:

Medit Consult, Sankt Knuds Vej 21, 1903 Frederiksberg C: 27/2 – 1/3, 2018, Hotel Scandic, Rytoften 3, 8210 Aarhus V: 20/2 – 22/3, 2018