Kreativt teamwork i skyen

950,00 DKK

 

Hovedtaler: Carsten Blichfeldt
Tidspunkt:12.00 – 16.00
Forplejning:Der bydes på en sandwich ved ankomst, samt kaffe/the og kage
Deltagere:Grafikere, grafiske designere, marketingmedarbejdere, fra bureauer og inhouse miljøer.
Pris:Kr. 1.250,- Tilmeld dig nu med early-bird rabat, og betal kun kr. 950,-
Ryd
Varenummer: N/A Kategorier: ,

Beskrivelse

Få dit team i poleposition

 

Hvis grafisk produktion var et formel 1 løb, hvor ville dit team så befinde sig på banen?

 

Tænk over det et øjeblik; Er I bagest?, i midten af feltet?, eller forrest i feltet kaldet poleposition?

Grafisk produktion er på mange områder som et formel1 løb, ud over den personlige indsats, så handler det også om hvilke værktøjer I bruger og hvor godt I udnytter dem I jeres team, hele vejen fra forberedelsen under eksekveringen og frem det endelige resultat.

Adobe og andre udviklere kommer konstant med nye værktøjer og flere og flere af dem er Cloud baseret. Men hvor godt virker de og hvad kan de betyde for et grafisk team?

Vi vil derfor gerne invitere dig til et pitstop, så I kan blive helt opdateret på de smarteste og mest effektive værktøjer – der kan hjælpe jer til at komme frem i poleposition.

Et praktisk anvendeligt seminar for dig der vil se og høre hvorledes du og dit team smart kan samarbejde på grafiske projekter, ved brug af cloudbaserede værktøjer – hvoraf mange er del af dit eksisterende Adobe Creative Cloud abonnement – eller billige at tilkøbe. Kom ind og se hvordan løsningerne virker!

 

Kender du det?:

  • Designeren samarbejder med en ekstern grafiker, der skal have adgang til arbejdsfilerne, undervejs i processen bliver flere af filerne opdateret hos dig, du sender hende nu et nyt link til en mappe med alle filerne… hvilke filer er nu de nyeste og får hun slettet de rigtige filer?
  • Grafikeren modtager et manuskript fra kunden, der der ikke brugt formater, du bruger nu en masse tid på opsætning, så tiden til layoutdelen er meget begrænset.
  • Grafikeren sender det færdige layout som PDF til kunden, som kvitterer med 10 mails med rettelser som ”side 4 større billede, ret billedteksten til ”der var engang et firma………” side 9
  • Designeren, skal give et bud på en layoutstil der er brug for nogle fotos til at lave et oplæg. Hvor og hvordan kan stock fotos hentes og benyttes af hele teamet i hele processen
  • Jeres team har fået en stor spændende opgave I arbejder på forskellige lokationer, nogle arbejder hjemme, fotografen arbejder andet sted i landet og jeres layoutchef sidder i sit sommerhus. Hvordan håndterer I mappen med 185 filer i teamet?
  • Grafikeren har fået en forespørgsel på opsætning af et stort katalog, hvor der indgår arabisk tekst… kan man arbejde med read from right tekster i InDesign?
  • Der er købt nogle fonte der skal benyttes til en specialopgave I er fire mand på opgaven, hvordan håndterer I fontene?
  • Teamet har fået en opgave med at udvikle designmanual til et firma, designeren sidder og håndplukker de farver der skal benyttes, hvordan sikrer I at de rigtige farver bliver benyttet i alle programmer på tværs af teamet.

 

 

På seminaret gennemgår vi en lang række, med blandt andet ovenstående, praktiske scenarier som ethvert team vil kunne relatere til, med udgangspunkt i Adobes Creative Cloud + lidt ekstra.

Yderligere information

Dato og sted

København d. 24. oktober, Aarhus d. 26. oktober