Content Hub – den digitale marketingplatforms grundpille

0,00 DKK ex. moms | 0,00 DKK incl. moms

 

Hovedtaler:Steen Hansen
Dato:København d. 6. september
Aarhus d. 11. september
Tidspunkt:14.00 – 16.00
Forplejning:Kaffe, the, frugt, vand m.m
Deltagere:Marketing- IT og kommunikationschefer, ledelse- og direktion i mellemstore og store private og offentlige virksomheder og organisationer.
Pris:Seminaret er gratis!

Beskrivelse

En solid digital marketingplatform kræver fuldt ejerskab over virksomhedens interne content flow.

Den digitale marketing platform kan være vanskelig at finde fodfæste på. Er man en større danske fremstillingsvirksomhed, der skal afsætte sine produkter på et konkurrencepræget internationalt marked, er det en platform, man gerne vil stå sikkert på. Herfra skal man målrettet kunne styre sine marketingtiltag på samtlige markeder og i alle relevante kanaler. Målet er fejlfri kommunikation, der rammer den rigtige person med den rigtige information på det rigtige tidspunkt.

 

Content Hub – fuld kontrol over indholds flowet

Mange leverandører har hver især deres bud på den digitale marketingplatform. Seminarets hovedbudskab er imidlertid, at etableringen af en digital marketingplatform ikke starter med valg af et system. Afgørende for succes er, at man først får etableret et bæredygtigt fundament for platformen. Målet skal være fuld kontrol over indholds flowet fra kilderne, hvor indhold skabes og til kanalerne, hvor det publiceres. Grundpillen heri er en Content Hub.

Med erfaring fra en række store digitaliseringsprojekter i ind- og udland argumenterer vi på seminaret for etablering af en Content Hub.

Vi giver en koncentreret gennemgang af en række marketing teknologier, der gennem en intern Content Hub  kan bringes til at spille optimalt sammen med virksomhedens informations kilder. Her taler vi om it-systemerne i udviklingsafdeling, produktionsafdeling, økonomi- og planlægningsafdeling, juridisk afdeling m.m. Optimal samspil mellem dem giver:

  • Konsistent information på alle kanaler
  • Minimering af fejlkilder
  • Hurtigere time-to-market
  • Lavere driftsomkostninger
  • Ensartet præsentation af brand

Program:

  • Teknologisk overblik: systemer og infrastruktur
  • Content Hub og dens grundkomponenter: DAM og Headless CMS
  • Kilde, proces, kanal: Det handler om input og output
  • Procesbeskrivelse og –analyse: 10 punkter til tjeklisten
  • Tilpasninger: digital infrastruktur vs. interne forretningsprocesser?
  • Daglig drift: Organisation og governance

 

Medit Consult 2018

Yderligere information

Sted og dato:

København 6. september, Aarhus 11. september